tisdag 21 januari 2014

21. En grej som får mig att vilja vråla HIGH FIVE! i vardagen.


Ja, nu är jag ingen high-fivare direkt .., det känns så dumt när jag ska göra saker som andra gör och jag inte har riktig koll på det .., men nånting som i alla gör mig väldigt glad, ja, rent av lycklig, det är kaffemuggen som inhandlades i Skärhamn för flera somrar sedan.

Hur kan tycka så mycket om en liten mugg, med små fiskar som dekor?

Ja, säg det. 

Men så är det.

Och så har den vit insida, det är viktigt .., då syns det starka kaffet riktigt bra.

Morgondagens tema är att vi ska visa en favoritbok från bokhyllan.  Eller från bordet. 

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Vrålar high five kan jag inte säga att jag någonsin gör... däremot gör jag nog high five dagligen.
Det kommer nämligen ofta uppstickandes en hand efter att någon liten har bemästrat ytterligare en färdighet, såsom att dra upp dragkedjan i jackan för första gången, lagt hela pusslet, fått på sig de luriga skorna själv etc :)

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, jag tror att det är där skillnaden ligger .., möjligen att Anders hann börja med det där, men då mest med pappan, tror jag.
Emil har väl gjort det nån gång med sin mormor .., men jag känner mig alltid så "tafatt" ..., det är väl den där eländiga enjängdheten förstås ,-)