tisdag 21 januari 2014

Det bästa för Anne i Mantorp ...

Hej!
 
Äntligen!!!! har jag ett veckans bästa. Det låter ju inte klokt, men nu har värmen börjat återkomma
i min lägenhet. Hela hösten och vintern har varit minst sagt sval och jag har kallnat mer och mer och
vartefter har jag ringt efter gubbar som förhoppningsvis kan ordna problemet med värmen. Idag, efter
att jag pratat med högsta chefen för bolaget som äger min lägenhet, då kom en man som kunde det här
med värme. Och det låter ju inte heller klokt, men han bara vred på några kranar och vips så flödade
värmen in i elementen.
 
Ja besserwissrar finns det gott om, men män som kan vrida på rätt kranar är sällsynta och så otroligt
uppskattade.
 
För mig är det stor lycka att slippa gå med raggsockar och lager på lager av värmande plagg. Nu kan
livet inne hos mig återgå till det normala. Halleluja, som du brukar säg Elisabet.
 
Kram/Anne i Mantorp
 
// Anne, du hade trivts tillsammans med pv! Han eldar i kaminen, så där som trodde han att vi bor på en ångbåt  ..., och jag nästan försmäktar i hettan! Igår, när jag var hemma till halv tre, upptäckte jag att det var sexton grader varmt i köket .., och jag bara njöt! Men så hade jag sticketröjan på mig också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

16 grader, nä usch och fy. Det är precis vad jag har haft och det var tur att jag fick en elektrisk filt av ena sonen i julklapp för annars hade det inte varit njutbart att se på tv, för vid den är det full storm (drag kanske det heter).
Som jag har önskat att jag hade en kamin att elda i.
Anne i Mantorp

Rexxie sa...

16 grader är för kallt! Numera tycker jag till och med att 20 grader är för kallt.

Eftersom min snåla bostadsrättsförening tycker att det är en bra idé att sänka temperaturen på nätterna kör jag numera med ett duntäcke, 2 fleeceplädar och sedan ett ulltäcke för att få det tillräckligt varmt...

:-(