lördag 25 januari 2014

Den där glädjen ...


Ni är verkligen så rara och fina ni bloggvänner runt om i landet .., utan att jag har sagt ett piiip om DBIV, så kommer det bidrag och jag har inte ens lagt in en rad om någon vinst och det beror på att jag har liksom inte kommit på vad jag ska hitta på den här gången?

En påse chili - från den generösa Birgitta (Lilla B) i Västmanland, det kommer det i alla fall att bli och så nånting som får bli en överraskning.

Fem är ni som delat med er av glädjen.

Det är Anne i Mantorp ..., så här avslutade hon sitt bidrag.

  "Ja besserwissrar finns det gott om, men män som kan vrida på rätt kranar är sällsynta och så otroligt uppskattade."


Det är Ulrika ....
"Den här veckan har jag fått umgås med två av mina allra bästa vänner, varav den ena bor i Finland!
Mikaela var i Sverige - och just i mina trakter - med jobbet och lyckades göra sig fri en kväll så att vi kunde ses. Amanda kom från Uppsala och så for vi till Hällefors och hade en härlig kväll tillsammans med Mikaela."

ellem i Skellefteå ville också dela med sig ...
"Det som glatt mig den här veckan är att ljuset är på väg tillbaka! Solen är uppe vid fikatiden på jobbet, både för-och eftermiddagarna. I morse före kl 8 var himlen lite ljus i sydöst dör solen var på väg upp. Och idag kom en liten solstrimma snett in genom köksfönstret! Vi har fönster mot öster och väster och bor norr om ett berg, så några månader på vintern når inte solen till vårt hus. Det gör också att det dröjer länge innan de “avslöjande strålarna” kommer in och låter dammet dansa Ler."
 
Foto: Eva Grelsson

Eva på Frösön hade hittat muslortar, men var glad ändå ....
"Dagen idag var helt klart veckans bästa med ett underbart vackert vinterväder. Jag tog med mig kameran och vi åkte upp till Stocketitt på Frösön (det café vi besökte när ni var här). Där var det igenbommat men vi vandrade runt där och kameran arbetade på högvarv. Därefter åkte vi till stugan och tittade till. Vår lilla stiga låg inbäddad i snö och det såg så mysigt ut, mindre mysigt var det att komma in och se all muslort som låg lite här och var. Storstädning väntar till våren. "

Och sist av alla kom Eva från Tyresö in ....
"Det bästa är nog att sjukgymnasten tog sig god tid att uppmuntra vid träningen!
Han förklarade också så att de otäcka maskinerna blev lite mindre skrämmande.
När man nu är handikappad (gammal och rädd) är det mycket viktigt hur sjukgymnasten beter sig.
Han var riktigt bra i torsdags och jag gjorde då mitt bästa, vilket är nödvändigt om jag ska bli bättre i knät. Så känsligt är det."
 
Mitt eget bästa .. ja, det vet ni ju redan.
All värme och glädje på födelsedagen, den som blev den bästa hittills i mitt liv.
Och så säger jag som ellem .., ljuset som har återvänt!
Vilken känsla! 

Någon fler som vill vara med?
Hittar ni någon glädje att dela med er av?

I så fall .. mejla då till bisse151@gmail.com, så gör vi som vanligt!

Varmt välkomna!



2 kommentarer:

christel sa...

Ja, vi är då ena riktiga fegisar du och jag ;)

Elisabet. sa...

christel: min mamma kallade alltid mig för ett harhjärta ..., det stämmer ännu.