fredag 28 mars 2014

"Gör om mig" ...


Inför stundande fyra nätters övernattning på Halmstad sjukhus, har jag sett till att skaffa mig ett varmt och skönt nattlinne.

Hellångt.
Nästan som flanell.

På bilden i den lilla katalogen såg linnet fint ut.
På mig blev det nåt helt annorlunda.

Och när jag igårkväll, iklädd den hellånga dressen, skred in i sängkammaren blev harry alldeles till sig och började nafsa i mattes eleganta utstyrsel .., ja, han var alldeles som tossig!

Reaktionen hos den äkta sambon blev den förväntade.

Om jag säger som så, så sade han rätt omgående godnatt.

8 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Haha!

;-)

Bert Bodin sa...

Och lycka till med sängkamraterna på sjukhuset.

mossfolk sa...

Haha, ja men det är väl märkligt. Kläderna som kommer hem sitter liksom inte alls lika fint som på bilderna i katalogen... eller på webbsidan. Jag blir lika förvånad varje gång och kan för mitt liv inte aaaalls begripa vad det beror på ;)

Turtlan sa...

PV kanske var trött efter en lång arbetsdag eller?

Så Landstingets nattsärk lockar inte....?

Kattis sa...

När man väl har honom på kroken, så... ;)

Mian sa...

Använd det bara på sjukhuset... ;-)

Anonym sa...

Jag blir svettig bara att se på bilden! ellem

Elisabet. sa...

Till er alla: ni anar inte så gott jag sover i det fula nattlinnet, för se vackert är det inte! Jag, som är så frusen .., det är som att krypa in i en varm famn ..., men jag tror INTE att det kommer med till ortopedavdelningen ,-)

Turtlan: jag ÄLSKAR sjukhusskjortor .., mjuka och lena dom också.