onsdag 9 april 2014

Betydligt piggare

tycker jag nog att bloggmadamen var i kväll.

Redan när hon ringde vid sextiden lät rösten väldigt mycket mer livfull och när jag kom dit strax före sju var det en helt ny människa.

Uppe och gick lite försiktigt med sin gå/rullstol, mycket mindre plågad av värk. Men så klart en hel del piller för att hålla smärtan på uthärdlig nivå.

Vi traskade tillsammans ut till fikarummet, drack lite kaffe och hon åt en smörgås. Hoppas det blir en bra natt, med lite rejäl sömn, för det behöver hon nu.

Räknar med att få plocka hem henne på fredag, så på lördag kanske hon kan prova den lilla presenten jag köpte henne igår. En fönstertvättmaskin från Kärcher. Tänk så glad hon ska bli.

19 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Så omtänksamt - en fönsterputsmaskin är ju så klart det hon allra bäst behöver ;-)

pralinen sa...

Ah - jag misstänker att E kommer bli lika glad som min kompis fru blev över en tvättmaskin i 40-årspresent.... Oavsett glädjande att hon hämtar sig :)

Evas blogg sa...

Låter fint att hon är på bättringsvägen. Och att du pv bistår med underlättande av städning :)

Anonym sa...

Härligt att höra ! Och så glad hon ska bli - hon kommer att dirigera dig & Mr Kärcher från soffan ... du, den går visst bra att köra på kylskåp (utsidan) och annat i köket. Underbart skrivet! Tack!

Ronjas matte/Långt borta och nära

Mian sa...

He he, bra present :-)
Skönt att höra att hon är piggare!

Turtlan sa...

Ja hon säger ju att hon inte är den romantiska typen så en sån present blir nog bra.

En blombukett hade ju varit lite på gränsen till romantik ;-))

Hälsa så mycket till blivande fönsterputsexperten!

Tankevågor sa...

Ja om man som undertecknad själv fått en fågelholk i födelsedagspresent och blivit glad för den så vet man vad romantik vill säga. Det är kärlek det. ;-)


Hoppas att allt är bra med bloggmadamen! Har inte varit i bloggvärlden på sistone men har nu uppfattat att något ingrepp har gjorts på knädelen av madammen.

Kram

Monet sa...

Härligt att höra! Alla tankar till E. från oss!

Kattis sa...

Även jag har idag köpt en fönsterputsmaskin, på CO, till min kärlek! ;)

God bättring Elisabet, jag saknar dig här!!

Anonym sa...

Ja men snälla Kattis. Jag är ju här....
PV

Kattis sa...

Du sköter dig bara fint PV! :) Dock duggar inläggen långt ifrån lika tätt... ;)

Bert Bodin sa...

Haha - Ja, du har god smak för presenter.

Hälsa fönsterputsaren (ja, den som går på kryckor alltså.)

Anonym sa...

Det är ju viktigt att du noga och pedagogiskt visar hur apparaten fungerar! När man är nyopererad och omtöcknad av smärta/tabletter har man ju lite svårt att ta till sig vissa instruktioner... ellem

UllaMona sa...

Jag ska hälsa Madammen till klubben, även jag fick en Kärcher fönsterputsmaskin av min sambo! Jag tycker att den är fullständigt värdelös så den står lääääängst in i städskåpet...tacka vet jag en vanlig fönsterskrapa.
Ni karlar är verkligen omtänksamma fniss

UllaMona sa...

Glömde att hälsa E God bättring

Biggan sa...

tack härliga rapporter Pv!
Hälsa till E när du besöker henne och nu håller jag tummarna för att det nya knät skall hålla många år framöver!
Bra val av present.

Anonym sa...

Hälsa madammen så gott! Kan inte vara för lustigt att lyssna till sågar som går igenom sitt egna ben!
Usch och fy!

Jenny sa...

Heja PV! Jag älskar dina inlägg. Jag hoppas verkligen att du inte slutar när bloggmadamen är tillbaka i det gula huset.

Hälsa bloggmadamen så gott.

STORARTAT! sa...

Halleluja! En fönsterputsmaskin!!