tisdag 8 april 2014

På banan igen

men inte så snabb, kanske.

Just hemkommen efter en timmes besök på vårdavdelning 81, Halmstads sjukhus.

Den nyss knäopererade lät väldigt klen när hon ringde på telefonen i eftermiddag. När jag kom dit vid sjutiden tyckte jag nog ändå att hon såg ganska fräsch ut. Min minnesbild från förra gången sa att hon var sämre då.

Dock hade själva operationen varit värre denna gång, hon hade fått lyssna till sågar och borrmaskin som penetrerade hennes lekamen och det var inte särskilt uppbyggligt, kan tänka.

Lite lavendeloljemassage, lite mat som hon fick behålla medan jag var där, i alla fall, och jag tyckte faktiskt att hon såg rätt pigg ut när jag lämnade efter en timmes besök.

En stor fin bukett tulpaner från barnen lyste också upp på salen, där två andra flickor med nya höfter och knä fick dela den ögonfröjden.

Nu tänker jag se på fotboll från Champions league.

9 kommentarer:

Kattis sa...

Gott att höra!

STORARTAT! sa...

Tack för uppdateringen!

Turtlan sa...

Det gör Du rätt i efter dagens insats som sjukhusbesökare.

Det var skönt att höra att madamen mår bra efter omständigheterna.

Hälsa så mycket från mig!

Jenny sa...

Tack för uppdateringen! Champions League tycker jag låter som en mycket bra avslutning på dagen.

Hälsa den nyopererade så gott från sportigajenny!

Anonym sa...

Hyggligt av dig att hålla oss underrättade om madamens hälsotillstånd. Heder åt dig och hälsning till henne. Tack!
Solbritt i Ystad

Anonym sa...

Så skönt att höra att det från o med nu bara kan bli bättre, fast jag ryser vid tanken på vilka ljud som madamen genomlidit!!!! Hälsa så gott!! Å

AP sa...

Stackars mamma. Skulle du verkligen inte vilja behöva höra borrljud och sågar skära genom min kropp. Nåja. Bara det blir bra. Krama henne massor!

cruella sa...

Det kan bara bli bättre! Hälsa så gott.

Evas blogg sa...

Tack för uppdateringen. Varm kram till den nyopererade.