måndag 7 april 2014

Och inte kunde han engelska!


Söndagkvällar är bästakvällar för mig, ja, när det gäller tv-program.

Då är det först "Mästarnas Mästare" (vilket glädjespridare Ravelli blev, men han torde väl åka ur i nästa omgång ...), en timme senare är det brittiska "Akuten" som igår var såååå ömsint, sååå respektfullt och så ..., hjärtevärmande, helt enkelt!

I motsats till andra akutprogram, handlar "Akuten" mest om själva människan.
I danska "Hospitalet" är det action-musik och ett evigt reklamande och tjatande om vilka som kör ambulansen, i "Det kungliga lasarettet" från Australien, får man se precis ALLTING och det är hur intressant som helst, men Akuten .., den har alldeles egen känsla.

Igårkväll fick vi bland annat följa en gammal vietnamesisk tant som kom in akut, tillsammans med sitt barnbarn som varje dag cyklade 15 km för att hälsa på henne.

Och sist av allt, ett program som fick mig att sitta och le nästan oavbrutet.

Den som varit med här ett längre tag, vet ju att pv och jag själv träffades via nätet och om just detta handlade programmet om. Det var  s a n s l ö s t  intressant, så många modiga människor som berättade om sina liv och på slutet fick vi ta del av nånting som jag inte ens visste existerade!
(Dessutom var programmet så finurligt gjort ..., ja, jag tyckte verkligen om det!)

Underbara program var det!

Här är Akuten. 

Och här är det andra programmet, det som handlar om små och större mirakel.

Och har ni missat dom här naturprogrammen där man mest sitter och gapar, så där så hakorna faller i golvet .., då har ni chansen bland annat här.

7 kommentarer:

mossfolk sa...

Nu känner jag att jag knappt har tid att åka och jobba idag, med så många program att se ;)

christel sa...

Visst är det idag det händer?
Håller allt som går att hålla för dig :)

Anonym sa...

Hoppas att operationen går bra.Lycka till kramar från Babsan

Elisabet. sa...

mossfolk: ,-)
Du får helt enkelt ta semester!

christel: nej, inläggning idag, opertion i morgon, om inget oförutsett händer. Tack för omtanken!

Babsan: det gör det säkert! Tack till dig också!

Anonym sa...

Tack för tipset om dokumentären om nätdejting.
Intressant!

Lycka till!
♥ ♥ ♥

B/afBabs

Ruta Ett sa...

Oj, där ser man vad man missar! Ska genast dra mig till svtplay!

OneLessKidney sa...

Jag blev lite beklämd av dejtingprogrammet...