tisdag 8 april 2014

Telefonen ringer 06.54

Madamen rapporterar,  att om några minuter ska hon köras iväg till operation.

Berättar att sömnen inte har velat infinna sig under natten, jag kontrar att detsamma gäller för Harry som satt och tittade ut mot fönstret. "Ska matte aldrig komma tillbaka", tänkte han nog, lyssnande efter ljud av moped eller bil.

Så det blev en annorlunda natt i det gula huset på kullen.

Nu tror jag visst att doktorn ska börja snitta, så nu måste i alla fall jag blunda.

9 kommentarer:

Evas blogg sa...

Jag har tänkt på dig hela morgonen Elisabet. Nu borde operationen vara över. Kram.

Mian sa...

Jag har hållit tummarna det hårdaste jag har kunnat!

Anonym sa...

Hoppas att du mår bättre nu när allting är över. Den fysiska återhämtningen tar ju ett tag, men den lugnande bilden av hotellrummet kanske inte längre behövs?

Monet sa...

Allt väl?

Turtlan sa...

Undrar jag också?

Anonym sa...

Fick just telefon, hon är på avdelningen igen så nu ska jag snart åka in och hälsa på.
PV

Mian sa...

Krama henne rejält (men ändå försiktigt...) ♡

Evas blogg sa...

Hälsa henne!!

pralinen sa...

Skönt att det är över, även om det blir en kämpig tid... Kram från Skåne