lördag 26 juli 2014

Akuten 1 och 2 och 3 ...

Den som läser här vet ju hur mycket jag tycker om den brittiska
programserien "Akuten".

Och så finns ju förstås Doktor Groda på Mottagningen.
Så här skriver hon bland annat om sitt arbete på en vårdcentral i .. ja, det många kallar Norrland.

"Jag signerar journaler. Provsvar, remissvar, röntgensvar och journalanteckningar.  När jag läser den här anteckningen om en 85-årig man blir jag påmind om att befolkning här ligger mig så varmt om hjärtat.  Hårt arbetande, tyst stolta över att klara sig i livet utan inblandning från storstan. Man ber inte om ursäkt för sig, men krusar definitivt inte." 

Eller läs detta och förundras eller gläds eller bådadera! 

Och så har vi ju - inte att förglömma -,  den eminente Doktor Bert i Norrbotten.

Har jag sagt hur mycket jag tycker om blogglivet?

Tänk, så mycket man får ta del av!

Inga kommentarer: