torsdag 31 juli 2014

Bra-att-ha-grejor .....


Det är säkerligen inte bara friherrinnan i Steninge, Monet i Frankrike och min störstasyster som är av den där förutseende delen av mänskligheten .., såna som alltid har pappersnäsdukar till hands, cortisontabletter i handväskans innerfack .., eller en tub Xylocain, utifall någon råkar komma för nära en brännmanet .., nej, det finns säkerligen många såna, men till den gruppen hör inte undertecknad.

Men just sån skulle jag vilja vara.

Här är det tvärtom.
Visserligen tar jag med mig ett rör Treo om jag åker på semester, men det är väl också i stort sett allt, ja, i förutseeendeväg.

Synålar tappar jag ofta bort.
Eller lägger på nåt ställe så jag sedan inte hittar dem, om det inte sker av en ren slump.



När jag en kväll är i akut behov av en synål, då får jag på aftonen besök av Eva i Tyresö och hennes rara dotter och i present får jag då något helt suveränt .., ett litet rese-etui inhandlat på loppis, med det allra viktigaste om man nu skulle råka behöva sy in en knapp eller nåt sånt.



Och det var precis vad som hände alldeles nyss!

Nu kunde jag - lätt som en plätt fixa såväl nål som tråd - och knappen i min högt älskade linnejacka är på plats!

Tack snälla Maja! 


3 kommentarer:

Anonym sa...


Där ser du!

Hälsar friherrinnan

Elisabet. sa...

Friherrinnan: ja, jag ska bli sån i mitt nästa liv!

Ruta Ett sa...

vilken vacker knapp! Jag älskar pärlemorknappar!