fredag 1 augusti 2014

Liten hälsning frön sjömännen ...

Men det här är en bild från lillbåten.

Första samtalet.



"Ja, vi befinner oss kanske fem sjömil söder om Kåseberga .., går för 4 knop just nu, men för en stund sedan drygt två .., vi kanske får byta segel innan natten ..., räknar väl med att vara i Sassnitz vid lunchtid i morgon om det går bra, oj, nu måste jag sluta,  jag tror att jag napp!" säger herr pensionatsvärden.

Tidigare makrillar som fastnat på kroken ...

Han låter väldigt nöjd med tillvaron.

2 kommentarer:

Mian sa...

Och nästa sommar ska du med ut på segling! Och Gunnar? Det låter väldigt spännande och mysigt att segla, men lite "ofritt" för min smak. Jag vill nog ha lite större ytor att röra mig på.
Men fiska är kul!

Elisabet. sa...

Mian: ja, du .., det ska sannerligen bli ett äventyr som heter duga :)