fredag 22 augusti 2014

Rödgrönt ...


Morgonpromenad med bara Molly.
Åååå, hon går så fint, så fint  jämfört med harry och av och till tittar hon upp på den som är låtsasmatte och hon viftar glatt på svansen och jag tänker att nu är det inte länge kvar.

Ibland ser hon ut som en liten minigris.

Och jag ser mängder med sädesärlor som flyger lågt över åkern, där det på många ställen
har bildats vattensamlingar .., och när vi går längs grusvägen vänder jag mig om för att möjligen få syn på tornseglarna .., men inte .., allt vi ser är hundratals tjocka, feta mördarsniglar.

Överallt ligger dom, men mest i gruset.
Molly nosar på dem .., och så går vi vidare.

Det här är den tredje lediga dagen på raken, men sen .., blir det jobba av.
Lördag, söndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och söndag.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vilken underbar bild Elisabet!

Elisabet. sa...

Jessica: visst är den! Synd att den togs med mobilen, då blir det svårt att förstora den. Jag tycker att hon är så fin här.