torsdag 21 augusti 2014

Servetter till dom äldre ...


Igår i programmet som handlade om Sveriges bästa äldreboende; ja, tanken var ju att det
skulle bli just så .., berättade föreståndaren att såna extravaganser som servetter när det skulle
dukas fint, det var en lyxvara och ville dom köpa något sådant, så fick den ansvariga först kontakta någon tjänsteman eller kvinna på kommunen för att få det beviljat.

Helt ärligt tycker jag att det är mer än skamligt!

Så nu tänkte jag så  här .., kan vi inte gå ihop och posta fina servetter till Smedsbergets äldreboende?

Ja, jag tänker i alla fall göra det.

Adressen är Smedsbergets äldreboende, Smedbergsvägen 2, 921 35 Lycksele.

Och skäms ekonomiförvaltningen på kommunen!
(Detta är ett kommunalt boende, då är det ännu mera skamligt, tycker jag).

29 kommentarer:

Lilla B sa...

Finfin idé! Jag hänger på.

Elisabet. sa...

Lilla B: I love You! Verkligen.

Ruta Ett sa...

Såklart de ska ha servetter - jag hänger också på! Vilken suverän idé!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: vilka underbara bloggvänner ni är!

Ruta Ett sa...

Idag är det marknad på torget här. Jag ska gå dit och se om de har några fina servetter!
Kram på dig!

Anonym sa...

Ha-ha så bra! Och ett så enkelt och effektivt sätt att visa beslutsfattarna att de inte kan fatta dumma beslut utan att folk bryr sig och reagerar. Tack Elisabet, här ska skickas servetter så det står härliga till. Norran kanske gör ett reportage. Ringar på vattnet.
Med kram och hälsningar från Harriet.
Ser vett i det du gör!

Anonym sa...


Självklart jag är med


Friherrinnan

Elisabet. sa...

Harriet och Friherrinnan: kram på er! Jag åker och köper och postar servetter nu bums. Lena, svänger förbi dig, glömde ju det som pv glömde igår :)

Turtlan sa...

Jag hänger på!

Fick nästan ta fram skämskudden igår när hon sa detta.

Sitta och riva av hushållspapper? Förhoppningsvis har kommunen ett avtal med en grossist där de beställer sina förbrukningsvaror och priset för en 100 pack servetter där är inte mycket! Jag vet för jag beställer sånt till mitt jobb.

Ett bra bevis på att snål het kan vara lika med dumhet!

Mitt paket är snart på väg och sprider vidare.

Elisabet. sa...

Turtlan: toppen! Att I love You, det vet du ju redan :)

Turtlan sa...

Ja det vet jag och I löve You tooo :-)

Evas blogg sa...

Det korkaste jag hört på länge. Såklart är jag med! Såklart de ska ha servetter!

Dubbelörn sa...

Såg också programmet och jag vill verkligen inte bli gammal och hamna på "hemmet".

Självklart är jag också med! Fixar detta i helg.

Elisabet. sa...

Eva på Frösön och Dubbelörn: ni är bara underbara!! Och Eva: tack för rart telefonprat.

Anonym sa...

Jag inhandlar servetter i morgon och skickar till äldreboendet,vilken superidé!
Tack för att det finns sådana som du!
/C som aldrig kommenterat förr men läst i flera11465 år faktiskt.

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

C som har läst här i 11465 år: vilken pärla du är! Och tack som kommenterade!

Anonym sa...

Ha ha ja du ser så duktig är jag på att kommentera ska nog inte göra det fler gånger,/kramC

Elisabet. sa...

C: jo, det tycker jag verkligen att du ska göra! Om du visste så glad jag blev!

Anonym sa...

Heja rara du! Självklart - jag ska också skicka servetter!


Solveig "Långt borta och nära!"

Anonym sa...

Vilken enkel och GENIAL ide'! Smedsberget kommer inte att behöva riva hushållspapper på länge.Tack för uppslaget!
Solbritt

Elisabet. sa...

Solveig och Solbritt: vilka vackra namn ni har - apropå ingenting - och så roligt att ni är med!

Anonym sa...

Nu såg ju inte jag programmet men vill gärna vara med. Då jag läser att väldigt många är snälla nog o skickar servetter, undrar jag om det är något annat boendet kunde behöva, ja- du som såg programmet Elisabet. Har du någoon ide så kan du väl hojta till!
Anna-Karin

Dinah sa...

Så bra Elisabet. Jag tänkte detsamma när jag såg det - att man borde skicka servetter till dem, men så tänkte jag att det blir ju liksom en spott i havet. Men när så här många hänger på och skickar kommer de ju i alla fall att kunna ha servetter på helgerna.
Jag hänger på.

Elisabet. sa...

Rara Anna-Karin och Dinah: A-K .. jag postade servetter och vaniljdoftande värmeljus, har ingen aning om dom behöver nåt annat, för mig var det mest en släng åt dom som beslutar på kommunen .,. kan inte dom, så kan väl vi andra?

Dinah: ja, det räcker så länge det räcker .., lite glädje blir kanske också glädje.

Elisabet. sa...

Tack till er båda; A-K och Dinah.
Så många generösa vänner här är!

Anonym sa...

Jag har inte sett programmet i sin helhet men många är upprörda. Tack Elisabeth för att du reagerade över detta!

Nästa gång jag åker till Lycksele, tar jag med en kasse servetter och värmeljus som jag levererar till Smedjebackens äldreboende.

Mvh Maud Stenvall

Elisabet. sa...

Maud Stenvall: underbart! Många bäckar små ..., och det sprider väl lite glädje så länge det varar!

Jessica sa...

Såg programmet jag med och slänger iväg servetter till Lycksele imorrn! :)