lördag 30 augusti 2014

Sista dagen med molly som då möter sin överman ..


Varje dag - i timmar - springer harry och molly och jagar varandra runt-runt-runt på gräsmattan!
Dom vita pilarna visar dagens runda .., oftast sträcker den sig även bakom växthuset, där molly är alldeles för långsam i vändningarna och således inte hinner med.

Nu på morgonen sitter jag på stentrappan och ser dem jaga varandra och jag tänker att även om det ska bli skönt med enbart harry igen, så oj, så roligt dom har tillsammans!

Mitt i jagandet tvärstannar molly .., hon ser nånting vid husknuten och sticker iväg som en hundrameterslöpare!
Jag ropar .., men icke, hon är döv för allt!



Det visar sig att det är den lilla kattungen Emma som har lämnat tryggheten på andra sidan vägen och nu givit sig ut på äventyr .., uppför backen och in på vår tomt! Och där kommer alltså molly med raketfart!!"



Just här i hörnan möts dom och döm om min förvåning när den lilla kattungen ställer sig på bakbenen, fräser och har sig och viftar med sina små tassar ..., och molly, hon blir så skräckslagen så hon kastar sig bakåt, rusar rakt genom spetsgardinen i dörröppningen och raka spåret till ...


.... husse som sitter så tryggt i soffan Ektorp och läser gårdagens DN.

Där blir hon varande .,. hon dreglar av förskräckelse och har ännu inte gått därifrån och det är ett bra tag sedan hon mötte Den Modiga Emma.

Älskar jag katter?
Svar: ja!

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ha ha ha! Kloka Molly som fattar att det är katten som bestämmer och vilken tuff kattunge.....och ja, jag älskar också katter. :-D

Elisabet. sa...

Tankevågor: ja, hon fick brått in i huset, molly :)

Ruta Ett sa...

Haha, ja det är svårt att impa på katter - oavsett storlek!

Kattis sa...

😄

Anonym sa...

Det hade varit roligt att se!! det är inte alltid så att störst är värst... ellem

Turtlan sa...

Skönt kunna hoppa upp i soffan då.... Efter det där oväntade och lite otäcka.

Härlig liten historia!