måndag 17 november 2014

 t a c k !!! 

alla goa, rara, underbara människor med två, tre och fyra namn och nån med bara ett!

ni har gjort min dag och kväll och säkert morgondagen också.

då ska jag sammanställa och räkna och se hur det står till med antalet namn.

nu ska jag gå i säng

mitt vänstra - nya - knä, är kanon!
jag märker aldrig av det

men det högra .....

ellem skriver
För länge sen, innan skatteverket övertog folkbokföringen, kom det en gång in en kvinna på pastorsexpeditionen och skulle lämna namnuppgifter på sitt barn. Det barnet skulle ha sex namn! Föräldrarna hade tre förslag var och kunde inte enas.... ellem 


3 kommentarer:

Anonym sa...

För länge sen, innan skatteverket övertog folkbokföringen, kom det en gång in en kvinna på pastorsexpeditionen och skulle lämna namnuppgifter på sitt barn. Det barnet skulle ha sex namn! Föräldrarna hade tre förslag var och kunde inte enas.... ellem

Evas blogg sa...

Jag heter Eva Birgitta. Egentligen skulle jag heta Eva Charlotta och kallas för Eva-Lotta, det hade min storebror bestämt när jag låg i mammas mage. Hon läste Mästerdetektiven Blomqvist för honom när hon väntade mig och där fanns en Eva-Lotta. Allt var bestämt men så kom farmor och farfar upp till dopet och min farmor sa blankt nej. "hon kan väl inte heta något som rimmar på potta! Hon kan ju bli retad när hon blir större." Så sa min farmor. Så det blev Birgitta istället, för så heter min mamma i andra namn. Jag tror att jag skulle ha passat att heta Eva-Lotta :)

Eva i Tyresö sa...

Jag heter Eva Maria och har alltid varit nöjd med det.
Min syster är Karin Gerda och skäms över andra namnet. Det får aldrig firas. Det fick hon efter sin mormor.
Vår son fick inte heta Kalle sa dom på pastorsexp. 1971 så han heter Karl. Men aldrig har någon sagt det.
Vår dotter heter Maja Lisa och har alltid varit nöjd.