torsdag 20 november 2014

"Om jag skulle skaffa mig en ny ovana, skulle det bli ..."


.... ja, då skulle jag helt enkelt strunta i att stå i pannrummet och fundera över vilken av dom tre röda spakarna som ska vridas till höger eller vänster och vilken av dom två sladdarna som ska sättas i och har jag öppnat vredet nere vid golvet ...?

Nej, den där nya ovanan skulle innebära att jag helt enkelt struntade i allt detta och helt enkelt slog på "on-knappen" som sitter på pannan. 

Då skulle jag - till pv:s förfäöran -, köra på el-värme 

Detta är alltså dagens tema hos den här madamen.
'

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vaaaa?

Anonym sa...

Kan inte låta bli att fnittra lite åt ditt dilemma med spakarna och sladdarna... Glad över att jag bor i lägenhet med fjärrvärme som för det mesta levereras utan "spakvridande" eller "sladdisättandet" .
/ Lena i Östersund

Anonym sa...


Elisabet, varfor skriver du inte en notis med instruktioner om hur du skall gå till väga...och sätter upp den på en passande plats? :)

Lillan i Cornwall


Elisabet. sa...

Lena i Östersund och Lillan i Cornwall: det hade jag minsann gjort också, men den är försvunnen!
Igår eldade jag utav bara den ..., och det gick bra, men jag hade önskat att man bara kunde trycka på knappen :)

Elisabet. sa...

Lillan och Lena: nej, nu vet jag vad det handlar om! När vi eldar med ved och är borta på jobb, då är huset utkylt när vi kommer hem .., ofta vintertid kring sexton grader bara .., och det tar TID innan värmen kommit till rummen här nere. Jag avskyr att frysa!

Anonym sa...

Frysa är usch och fy!!
Fjärrvärme i all ära men ibland är den just fjärran... eller om det är hyresvärden och jag som är oense om vad som är lagom inomhustemperatur!? !8 grader är rätt svalt om man sitter i sin in/nersuttna soffa och stickar eller det är kanske då man ska sticka så stickorna glöder??

Anonym sa...

Oj då, menade naturligtvis 18 grader och ingenting annat...även om det kanske känns som just 8 grader !!
Lena i Östersund

Elisabet. sa...

Lena ..., jag ser så dåligt, så jag såg utropstecknet som en etta ;-)

mossfolk sa...

Ja vi har ju bergvärme sedan februari. Jag har fortfarande inte satt mig in i hur man reglerar temperatur och sådant...