torsdag 20 november 2014

Ulrikas utmaning, dag 20. 


"Ögon", är dagens tema.

Eftersom jag nästan alltid kapar huvuden av rakt av och tycker att fötter och händer är mer intressanta, så var det inte alldeles enkelt att hitta ett par ögon.

Först råkade jag ta en bild som Eva på Frösön tagit, ja, det var ju onödigt pinsamt, men nu har jag hittat ett annat hästöga, det är Prickiga Hästen som står i hagen som passeras var gång jag kör till Slöinge för att hämta paket eller köpa bröd.



Men nog måste väl hennes ögon också få vara med?
Minns ni henne ...?
Jo, Eva på Frösön gör det nog ..., det här var tiken som tillbringade dagarna i Maggans
secondhandbutik i Ystad.
 Här står hon i skyltfönstret, den fina, fina hunden.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ja nog minns jag gullhunden. Men du, hästbilden måste du ha fått från mig. Jag har en förstoring på den bilden. Eller har vi tagit ett så lika kort?!

Ulrika sa...

Jag minns också hunden hos Maggan. Hette hon inte Jonna? Eller har jag blandat ihop saker och ting?

Elisabet. sa...

Eva på Frösön: ja, jag tänkte att du hade haft en liknande hund och Ulrika .. ,jo, hon hette Jonna! Jag skrev det först, men tänkte .., kan hon verkligen ha hetat just så?

Eva:säkert är det din! Tur att jag inte skrev mig själv som fotograf, fast det trodde jag nog - tänkte att det var nåt från hästhagen - nu ska jag byta bild :)