torsdag 20 november 2014

Sen föll mörkret ...


Jag körde till Slöinge för att hämta ett paket som inte fanns där - konstigt, sa kassörskan - och det var det ju .., för avin hade kommit med posten.

Nåja, det dyker kanske upp?

Sen hemåt ..., parkerade nere vid havet och harry fick springa lite som han ville ..., alldeles vindstilla var det och mot norr syntes ljusen från Falkenberg.
Dit är det 22 km ....., men det syns som om det vore mycket närmare.

En fyr syntes också

För övrigt var där bara vi.

4 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vilken stillhet i bilden. Och du, min häst var inte den du lade ut. Jag hade fotat ett högeröga, du ett vänster. Förlåt att jag "kaxade" mig.

Elisabet. sa...

Men så skönt för mig! Då är jag inte alldeles borta :-)

Andra året i Hjo sa...

Men paketet då? Slöinge, det är ju ett namn det också.

Elisabet. sa...

Andra året i Hjo: ja, man kan fråga sig var paketet håller hus? Det lär väl visa sig. Hopefully.
Här finns hur många samhällen och byar som helst som slutar på inge. Steninge, getinge, Rävinge, Trönninge, Fyllinge, Veinge och så då lilla Slöinge :-) där människor dock tycks idoga.