söndag 2 november 2014

Den andra utmaningen ...

Där var dagens tema "5 saker jag har tänkt på idag".



1. Jag har tänkt på min syster som snart fyller sjuttio år.
Det är inte klokt.
I snart fyrtio år har hon och hennes familj bott i Australien.
Under den tiden har vi setts kanske .., tre gånger?


2. Och så har jag tänkt på Gösta.
Under en ganska lång tid i höst har jag känt mig på gränsen till deprimerad.
Det var som om tillvaron förlorade ....., lite innehåll.
Eller mycket.
Tomrummet när Gösta försvann, blev så oändligt stort.



3. Jag har tänkt på sommarens alla bad.
I Glassvik slog det mig att där kan man nog gå i och doppa sig nu i november.  



4. Och så har jag tänkt på hur jag ska göra med den där gröna filten som jag trånar efter,
den som finns på Klippans yllefabrik i just Klippan, i skåne.
Ska jag beställa den eller inte?



5. Sen tänker jag på den här - i mina ögon - helt underbara dödsannonsen.
Så totalt annorlunda!

5 kommentarer:

Kattis sa...

En grön filt, från Klippan, känns som helt rätt i sammanhanget. Köp, bara köp!

Ruta Ett sa...

Den texten var så varm och personlig. Helt olik de som man brukar läs.

Ruta Ett sa...

De är underbara Klippans filtar, men jag hade inte valt den gröna till mig utan en helt annan färg.

Kerstin - lifelivingitnow sa...

Ingen tvekan - en grön filt är alltid rätt ������

Elisabet. sa...

Kattis och Kerstin: ja, visst är den fin och jag har gröna kuddar i soffan, så jag tror att det blir bra :)

Ruta Ett: men du är mycket färggladare än jag själv är, så det tror jag passar dig bra ,-)