onsdag 5 november 2014

"Min utsikt just nu ..."


Nu gäller det Ulrikas utmaning, dag 5.

Så här ser det ut från där jag sitter vid datorn.
Här samsas älsklingsmuggen (inhandlad i Skärhamn, i Bohuslän) .., träskålen som min morfar har gjort .., alla pennorna, tejp, en tändsticksask .., telefonen (det ringde tidigt på morgonen och det visade sig vara friherrinan som igårkväll åkt in akut och nu ligger på sjukhus, krya på dig kära Lena!) .., och där är också favoritartikeln i GP och en recension av artisten Linnea Henriksson.

Det är pv:s dotter Hilda som recenserat och hon har skrivit så underbart bra!  
Första stycket lyder så här: 

"Så här under Halloween kryllar det av maskerader. Nästa gång jag blir bjuden på en funderar jag på att gå utklädd till Linnea Henriksson. När folk frågar vad jag ska föreställa, så svarar jag "en superhjälte". 
För det är hon, vår egen Linnea Henriksson. Inte en sådan som spöar upp skurkar och kan flyga. Men en sådan som är stark som tusan och modig som få."

Fina bilder var det också - dom har Hildas pojkvän Patrik stått för -.
Kul!


Vänder jag blicken till höger, ser det ut så här.
Och jag höll på att falla baklänges när jag upptäckte att pv slagit på stort och inhandlat nya kalsonger!!!


Ja, det ser ju någorlunda prydligt på dom två övre bilderna.
Men vänder jag mig om ..., då ....


Efteråt börjar jag att röja ...

Den storartade madamen i Göteborg, hon skriver i en kommentar till bilden av bokhyllan, (här ovanför) att hon älskar såna .., ja, där det är lite oreda!

Själv fick jag lite ångest och började genast att röja.
Röjer gör jag någon gång i halvåret, men det blir lika fort rörigt igen.
Jag tror att jag är europamästarinna i att ha högar omkring mig.
Travar med papper, tidningar, böcker, brev .., ja, allt möjligt!

Men oj, vad jag har hittat grejer!
Och sånt som kan bli till vinster i lotteriet!
En litet tryck från London - inhandlad i Notting Hill för två, tre år sedan ..-, broderade disktrasor .., en bok och en dvd-film! 

Jominsann, det lönar sig att städa.

5 kommentarer:

Ruta Ett sa...

jag älskar bilden av dina bokhyllor. Till skillnad från många andra tycker jag att hyllor ska se ut precis så. "Levande" på nåt vis - att de används, och inte bara till förvaring av lästa böcker!
Kan tala om att familjen inte är överens om denna inställning till bokhyllor. Någon tycker att det ska vara snörräta rader av böcker!

Kerstin - lifelivingitnow sa...

Så härligt att se ett hem som ser levande ut :-)
Borde röja här också, men sitter i soffan med mopsen i knä och myser istället ;-)

Jessica sa...

Så härligt hemtrevligt! :)

Anonym sa...

Tycker dina bokhyllor ser helt perfekta ut, ger intryck av att en levande människa bor där :)
/Lena i Östersund
PS: Jag är också en "samla i högmänniska" och tycker det är oerhört spännande de gånger jag går igenom och sorterar mina högar. Mycket glömda skatter brukar gömma sej där.

Eva i Tyresö sa...

Tjusiga kalsonger men är de inte stora?