lördag 8 november 2014

Instagramglädje för en madame i Halland ...


På Instagram följer jag humansofny (humans of New York).
Helt underbar är det att få möta människor som på ett kortfattat vis berättar nånting om sitt liv.
Som den här fina tösen.



Här kan ni läsa vad hon berättade om.
Jag log nog i en timme efteråt.


Mera Instagram.
Jag upptäcker att sonen har lagt ut en liten filmsnutt där han ska skjuta prick.
Han står med geväret och ska få ner tre metallplattor och fort går det och alla träffas!
Pang! Pang! Pang!
Sen vänder han sig om .., jag ser hur innerligt nöjd och belåten han är, men han säger inget.
Då går nästan mitt hjärta sönder!
Min pappa, den morfar som sonen aldrig fick träffa, aldrig fick sitta i knä hos, aldrig fick följa ut i skogen och jaga älg eller hare med .., han skulle - om han hade varit med och varit i livet - ha lagt armarna om barnbarnets axlar och sagt ..."men det där Anders, hä gjorde du verkligt bra, du brås nog på morfar!"


Två veckor kvar .., sen slutar underbare arbetskamraten Peter, han som arbetar i charken.
Idag var det fullt upp för honom!
Smörgåstårtor och diverse bufféer som skulle göras i ordning och detta till trots, hade denne omtänksamme unge man gräddat och lagt in allt bröd när jag kom på morgonen!
Vilken service!
Och hur mycket enklare blev det inte för mig!  

2 kommentarer:

Anonym sa...


Ja Bettan visst är han Underbar, som tänker på den gamla. HA HA

Kram Friherrinnan

Elisabet. sa...

Friherrinnan: :) Han är underbar!