tisdag 4 november 2014

Hallelujamoment ...



Alla som arbetar i butik med postutlämning och har med posthantering att göra, vet vad som väntar.
En gång per år ska vi certifieras för att få fortsätta med den här biten.

Det är många delar som gås igenom .., utlämning av paket, fullmakter, returer, vilket paket är bäst för kunden .., försäkringar .., tystnadsplikt .., avtalsbrev ..., mått för brev och paket ., rek och postförskott .., tulldeklarationer ., ja, allt möjligt!

Nu var det min tur .., 365 dagar hade passerat och innan jag gick till jobbet igår började jag titta igenom det hela. Det är först en utbildningsdel som är jättebra, ett gyllene tillfälle att friska upp minnet och sen delfrågor och så småningom det riktiga testet.



Nu på morgonen, genast jag steg upp, slog jag mig ner här vid stora ekbordet och tog mig an eländet.
Två timmar, drygt, tog det .., jag drack inte ens kaffe innan .., men nu är det klart!

Vilken lycka!

Kaffet är fixat och jag har känner mig såååå glad!

9 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Grattis, cert. posthanterare!!!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: jag mailade - överlycklig - chefen, som också fixat sin .., och fick svar: "jaha, nu är du också postmästare" :)

Det smäller allt lite högre :)

Tack Ann!

Anonym sa...

Grattis! önskar sambon. Nu blir det mer frid i huset, kan jag lova.

Anonym sa...

Bra jobbat! /Smålandstjej

Eva i Tyresö sa...

Hurra för Elisabet som är certifierad!
Gjorde ni inte det där på arbetstid??????=

Bert Bodin sa...

Elisabet Nilsson, leg postis.

Grattis.

mossfolk sa...

Aha, nu vet jag vad det innebär -med postcertifiering :)

Och jag som avskyr allt som har med prov och tester att göra skulle nog ha ont i magen redan ett par veckor i förväg. Det är då tur att jag inte arbetar i affär!
Så skönt att ha det gjort!

Kerstin - lifelivingitnow sa...

Grattis!

Elisabet. sa...

Smålandstjej, mossfolk och Bert Bodiin: ja, nu är det ju inte raketforskning det handlar om, men skönt ändå att ha det avklarat ,-)

Eva i Tyresö: nej, den tiden finns inte på jobbet .., då får man hela tiden springa ifrån, jag gör den hemma i lugn och ro.