söndag 2 november 2014

Ulrikas fotoutmaning ..

Idag är rubriken händer.
Och här hittar du andra som är med.


En vänsterhand som tillhör ...

I hela mitt liv har jag fascinerats av händer, kanske mest beroende på att jag inte tycker så värst mycket om mina egna. Dom är kraftiga .., och har med åren blivit rynkiga. Torra.

Mycket kanske beror på mitt yrke .., jag använder händerna hela tiden .., trycker på tangenter och lyfter tungt. En gång i livet var dom starka, det är dom inte längre. Höger hand, eller handled, har brutits två gånger.

Under många, många år samlade jag på händer.
Var gång jag åkte tåg, eller mötte människor där det fanns tid över för samtal, försökte jag fånga en vänsterhand. Det blev till slut nästan fyrahundra händer.



Alla händerna finns samlade i min blogg som heter Min vänstra hand.

Och bilden längst upp, den första i det här inlägget, den vackraste handen av dem alla, tillhör en kvinna som är med i Ulrikas bloggutmaning, nämligen lifelivingitnow. (Instagram).

Min egen. Skrovlig och rynkig. Jag hade önskat att den skulle vara feminin. Det är den inte.

Och min egen.
Ringen har plockats av .., mina händer svullnar ofta.
Ja, det leder väl troligen till en för-tidig-död.

Göstas händer. Nu är Gösta inte längre i livet.


Såja. Det blev fyra bilder med händer, men Ulrika är generös och skriver "en eller flera bilder".
Tack snälla!

I morgon är temat "Vardagslyx".

4 kommentarer:

Kerstin - lifelivingitnow sa...

Men Elisabet - det är inte min hand... Känner inte igen den ;-)

Mammas kommentar på min "Händer"-bild var att det syntes så väl att det var unga händer överst och gamla händer på den understa bilden. På något vis måste det ju visa sig att man åldras :-) Händerna är ju en av de få allmänt synliga kroppsdelarna - finns ju fler som åldras ;-)

Kerstin - lifelivingitnow (Instagram)

Elisabet. sa...

Men titta in på sidan .., den 8;e augusti 2006 är den publicerad och det står att det är din. Jag kan ju inte ha hittat på den ,-)

Kerstin - lifelivingitnow sa...

Nu har jag hittat min hand :-D
http://elisabetnilsson.blogspot.com/2006/11/kerstins-vnstra-hand.html Den känns mer bekant. Lyckligtvis behöver jag inte fylla på järn så ofta just nu. Det räcker med några gånger per år :-)
Den hand du hittat till hör Qi.
Så otroligt många händer du har samlat :-) Helt fantastiskt intressant!

Elisabet. sa...

Ahaaaaa ..., men du förstår, qi heter också Kerstin och jag trodde att du var hon ,-)