måndag 3 november 2014

Den här veckans vinster ...


Åååå, här kommer en jättefin vinst, skänkt av stickmadamen, tillika flitiga fönsterfångerskan, hon som bor i Dalarna och har lärt sin sambo att sticka - ja, Ulrika förstås -.

Det får bli förstapriset.
Ett par handstickade vantar efter vinnarens mått.

Tack snälla Ulrika!


Det här är andrapriset.
Ja, jag vet .., vi har hakat upp oss lite (eller jag har ...), men jag tycker att det var så roligt med dom här domherrarna och nu ett luciatåg som man vecklar ut på precis samma sätt.

Jag frågade harry och han gick med på att sponsra andrapriset.
Tack harry!

Såja, nu vet ni och nu kan ni fundera på vad som värmde hjärtat lite mer än vanligt den här veckan.
Dragning på söndag.

Varmt, varmt välkomna med era bidrag!


4 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Ojdå, ett par tumvantar stickade av Ulrika skulle sitta fint.
Såklart jag är med, återkommer senare med själva glädjen :-)

Evas blogg sa...

Härliga vinster. Jag återkommer.

Elisabet. sa...

Gunnar och Eva, ni jämtlänningar som ska få så mycket snö: heja! Ni har hela veckan på er att fundera, ja, fram till söndagmorgon.

Evas blogg sa...

Exakt så. Nu blir det massor med snö och väldigt många minusgrader. Då blir det julstämning. Då behövs den vackra juldekorationen och framför allt varma vantar.