tisdag 4 november 2014

Nu ....



Glädjen över den avklarade postcertifieringen liksom virvlar omkring i hjärtat.
Vilken oändlig lättnad! Kanske skulle man bjuda arbetskamraterna på tårta?


Tar harry på en promenad .., ser hästen ute på träningsrunda (sulkyn bakom .., och kusken), så vi vänder och tar en annan väg .., av rädsla för att skrämma den betydligt större fyrbente vännen.
Och förresten vet jag inte om vi är så väldigt mycket vänner.

Möter en kvinna i min ålder som drar en barnvagn - en mormor eller farmor kanske -?

Sen hemåt.
Snart är alla träden avlövade .. en fasanhöna flyger upp och skrämmer såväl mig som harry ..., av lille Messi (som av misstag råkat bli instängd hos Eckes då dom åkte hem ) syns inte röken.

Däremot upptäcker jag små, små svampar inklämda i berghällens skrevor.
Men då är jag hemma och ska nu göra mig i ordning för en tisdag fylld med tidningsreturer och mottagande .., läskleveransen som ska fyllas in .., Arlas mejeriorder skickas in ..,  och så lite annat smått och gott. Kassajobb, till exempel.

I morgon stundar ledig dag.

4 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Grattis till postcertifieringen! Ta Harry på extralång promenad.

Steel City Anna sa...

Fina bilder!

mossfolk sa...

Ja, grattis - än om jag inte har riktigt kläm påvar det innebär.

Jag tänkte det idag, nu är det nästan bara ekarna som har lite löv kvar, allt annat är kalt. Och den tidigare vackert gula lövmattan som täckte stigen här har blivit alldeles brun. Precis sådär som det ska vara i november.

Elisabet. sa...

Andra året i Hjo: tack, tack ..,-)

mossfolk: för att få vara postombud ska man genomgå den här certifieringen .., så man vet vad som gäller förstås när det gäller postärenden.

Steel City Anna: tack snälla!