torsdag 19 februari 2015

Mitt eget bästa ...


För någon tid sedan hade jag på min "where-we-live"-sida på Facebook, en ung kvinna som tyckte så mycket om bilderna från Halland. Och så skrev hon lite och jag fick veta att hennes dotter, Ida, var så förtjust när det kom bilder av lilla Nelly.

Då skickade jag ett vykort (ni vet, postens, som man kan göra själv ...) med bild på båda hundarna och ett på sigge nilsson också,  och igår .., då kom med posten ett brev från Tyskland.

Jo, minsann .., det var från den nioåriga Ida.



Och där fanns en bild av hennes katt Lisa som sover så gott ... det var många zzzzz:an vid sidan om.



Och en fin teckning där sigge och nelly är ute på promenad .., där är ett fint äppelträd och en alldeles underbar fågel som kommer flygande med benen spretande! Soligt och fint är det också!

Det, den där hälsningen från en liten tös från Waldbröl i Tyskland, det var mitt bästa och det gjorde hjärtat såååååå glatt! Nu ska den lilla teckningen få komma inom glas och ram.

7 kommentarer:

Båthuspernilla sa...

Underbart :-)

Kan brevet tänkas ha kommit från Tyskland.
(Det ser då så ut på handstilen.)

Elisabet. sa...

Båthuspernilla: jo, från Waldbröl i Tyskland. Hur kunde känna igen handstilen så väl?

Ulrika sa...

Men så roligt!

Jag hade hundratals brevvänner när jag var liten, över hela världen. Oj som jag skrev brev och så roligt det var att få!
Jag lärde mig mycket om olika länder och olika slags liv.

Och ja, man lär sig att se på handstilen från vilket land avsändaren kommer, i många fall i alla fall.
Det är väl någon slags standardiserad handstil när man lär sig i skolan, antar jag.

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, det är sant .. jag hade själv en brevvän i England, jag kan ännu adress: A.Findlay, 19 Warsett Road, Marske by the sea, Redcar, England ,-)

Men nu bor hon säkerligen någon annanstans ,-)

Och ja, hon hade en speciell handstil som jag sett hos andra från England.

I Tyskland fanns en man som hette H. Letz .., honom blev det bara en kort brevväxling med.,

Anonym sa...


SÅ fantastiskt härligt


Friherrinnan

Båthuspernilla sa...

Elisabet: Jag har tillbringat en del tid i Tyskland och har även på andra sätt haft skriftlig kontakt med tyskar och det finns vissa drag i handstilen som de alla har, tycker åtminstone jag.

Knasigt värre kanske. :-)

Fröken Blund sa...

så himla fint .'
så väldigt betydelsefullt.