fredag 20 februari 2015

Det bästa för friherrinnan ....

Torghandel i Halmstad ...., det var i somras det.

Denna vecka var nog det bästa besöket hos ett äldre par som sålt sitt hus och flyttat in till stan.
Ja, dom bodde bara 6 km från stan innan flytten.

Båda är omkring 80 år och relativt pigga.
Och när mannen säger "Lena jag var så emot att flytta från huset, men så bra det blivit!", då värmer det i mitt hjärta, och frun säger, "nu tar jag rullatorn och går en sväng på stan själv"

Jag hoppas att dom får några fina år i sin nya bostad.

Friherrinnan

2 kommentarer:

Rexxie sa...

Tyvärr tror jag att många äldre stannar alldeles för länge i sina villor...

Jag är glad att mina föräldrar sålde sommarstugan i somras även om det var med ett visst vemod.

Elisabet. sa...

Rexxie: jag undrar jag hur många år vi har här i huset ,-) Ja, ja, man kan ju sova i Gunnars rum på bottenvåningen ...