torsdag 19 februari 2015

Dagens fönster ...


Varje morgon när jag lämnat sängvärmen, öppnar jag fönstret .., lutar mig framåt och liksom känner in vad det är som väntar. Vilket väder det är.

Där nere skymtar Eckes hus, - lilla förrådshuset närmast och boningshuset mer till vänster -, och hitom svänger vägen av till "polska ambassaden" och där är den jättestora lagården, stallet och hästhagarna, men inget av detta syns på bilden.

Inte havet heller, men det hörs, tydligt. Ett slags dån-brus .., och det händer att jag kan sakna den där  a b s o l u t a  tystnaden, den som också dånade - men på ett annat sätt - när vi övernattade på hotell Sekelgården i Ystad. Det var då, just då, det slog mig .., att tystnaden kunde vara så total.

Idag är den andra lediga dagen av tre.
Men ....



 .... så plingade det till i min mobil igår.

Det spelar ingen roll vem jag arbetar med - om någon nu undrar varför jag frågar nåt sånt -, men jag vill gärna veta i förväg ändå, av någon konstig anledning.

Så nu blir det kvällsjobb, men det går ju bra .., då har skidsprinten redan avgjorts.
Heja Sverige! säger jag.


2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Det kan ju vara skönt att ha lite till godo! :-)

Elisabet. sa...

Ruta Ett: som du ser har jag redan tänkt den tanken ,-)