lördag 21 februari 2015

En dag kvar ....


I morgon är det dragning i uppmuntrningslotteriet och förstapriset, ja, det är alltså det fina kortet som Eva på Frösön gjort ..., lagom stort att ramas in (det har jag själv gjort).
Kortet är dubbelvikt och ett kuvert följer med - ifall man hellre vill skicka det till någon god vän -. Jättefint är det!
Somrigt och glatt.



Och så hittade jag ju boken på bilden här ovanför, den kom från Monet i Frankrike och har legat väl gömd under andra böcker och tidningar. Jag tror faktiskt att den har varit med på en tidigare utlottning då vi hade tre priser att välja på, då det i min bildbank finns bilder från boken.
(Ja, ja, det där gruppboendet blir nog bra .., får jag bara ha tangentbordet med mig så).



Här en bild från boken ..., konstnären Alma Öhrström skildrade livet på landet i Skåne på ett alldeles underbart sätt! Ann i Göteborg .., hon berättar att hon trånar efter det här priset, jo, jo, men har glömt att skicka in sitt bidrag .., så jag ska bums påminna henne.

Så länge ligger följande och väntar så snällt i glasbyttan.
Det är ...

Anne i Mantorp
Gerd i Norsjö 
Kerstin i Dalarna
mossfolk i Hallsberg

Turtlan i Karlstad
Lena i Steninge - aka friherrinnan -.
Barbro i Uppsala
Lena i Östersund
Ulrika i Dalarna
Eva i Tyresö
Cecilia N 
samt ...
Eva på Frösön 
och nu kom Ann i Göteborg med!
Och även Bloggblad 
 
Och för att reta Bert i Luleå lite, så säger jag nu hjärtinnerligen varmt välkommna med era bidrag!
(Bert tycker nämligen att det räcker med att säga "välkomna").

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Alldeles rätt - den här dragningen vill jag inte missa för allt i världen!