tisdag 17 februari 2015

I Ohio ....

Dom röda är Kardinalfåglar ...

... där bor Carol som är med på samma facebooksida, den där ..."where we live" .., och igår lade hon ut den här bilden från sitt hem .., där fåglar flyger av och an.

Det påminde mig genast om hur det såg ut i Dalarna hos Solveig. 

Och jag tänkte .., att jorden är rund och avstånden långa, men i mångt och mycket är vi oss lika.
Till exempel matar vi små och större fåglar.

Och så skrev jag till Carol och frågade om jag fick låna bilden och visa er - som kanske inte är på facebook - och det här var svaret:

"Yes feel free to post it.. 
They are cardinals...we feed sunflowers seeds and suet w seed mix in it...cardinals are Ohio's state bird.. But plentiful other places as well...they travel male w female and usually come in a group. Much activity when my husband puts the food out..coming going fighting...a woopecker of some sort is always on the suet and a few others also."

Här kan man få veta lite mera om den röda vackra fågeln ..., och man kan lyssna till sången också. 

Thank You, Carol!

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Vilka söta fåglar och vilken intensiv röd färg! Jag säger också "thank you, Carol"!

Such lovely birds and how intense their red colour is! I too say "thank you, Carol"!