tisdag 14 april 2015

En regnig tisdag ...


.... väntar man mest på att åka till jobbet.

Tisdagar är aningen stressiga.
Det är då veckotidningarna kommer .., fem, sex grå plastlådor som är tunga och sen ska väl lika mycket returneras .., det ska kollas datum bland sill, ost, juice, yoghurt ..., och så är det förstås allt det andra. Beställningen till Arla. Och ta hand om mejerileveransen.
Och brödvagnen som ska göras.
Idag ska jag dessutom lösa av Ellinor i charken när hon har rast.

Ellinor är ny hos oss; hon är rar och go och har röda kinder som blir allt rödare ju längre dagen går.
Hon, som har arbetat med helt andra saker, säger att hon trivs så bra bland alla salamis och spickeskinkor.

I väntan på att ge mig av, gör jag just ingenting.
Dammsuger och diskar .., hänger upp tvätt .., tittar på Det Kungliga lasarettet från Australien och gläds åt att man undanhållits allvarliga sjukdomar, så länge det nu varar.

Tidigare på morgonen lyssnade jag till P1 och utrikeskorrespondenten Daniel Alling.
Ååå, så han kan uttrycka sig!
Har man inte sett radiopratarna på bild eller i verkligheten, gör man sig egna bilder och dessa stämmer nästan aldrig med hur det verkligen är.
här ser han alltså ut, denne i mina ögon så fenomenale herr Alling.

Och för övrigt ...?
Jo, på soffan Ektorp ligger såväl Nelly som Harry och sover.
Ingen av dem vill gå ut.



Det är kyligt ute.
Fem grader varmt.
Borta är försommarkänslan.
I odlingsbänkarna har pv lagt frigolitskivor över min kryddbänk ...,och det regnar och regnar.
Dripp-dropp mot fönsterblecket.
Dripp-dropp!

I morgon vankas ledig dag.
Månne man kan hoppas på lite sol?
Lite. Lite.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry, prognosen från i morgon kl 05-17 talar om ständigt regn, cirka 17 mm. Det kanske blir bilen för min del.
PV

mossfolk sa...

Ja fy vilket väder det har varit idag! Jag har knatat fram och tillbaka mellan aktiviteterna med både vintermössa och tjockvantar.

Elisabet. sa...

mossfolk: det LÄR ska bli likadant i morgon, men jag hoppas på felprognos från SMHI ,-)