torsdag 16 april 2015

En torsdag i april ...


Jobb från åtta till ett.
Sen hemåt i strålande solsken.
Upptäcker ett sms från finaste Louise, lite drygt tjugo bara, om ens det, som jag arbetade med i förrgårkväll, då, när pv hamnade på akuten.

"Hej Bettan! Jag ville bara fråga hur det gick med allt i tisdags?
Hann inte fråga innan du åkte, men hoppas att allt är bra."

Och så ett hjärta på sluttampen.
Ja, det kan jag säga, att av sånt blir mitt hjärta varmt.
Så jag läser hennes rader och ler för mig själv när jag kör hemåt.

Tar ut hundarna.
Vi går ner mot havet och jag kan konstatera att islandshästarna nu har kommit till reservatet.
Räknar till sju, men pv såg elva igår.
Dom är vinterraggiga och lite hipp-som-happiga .., nu ska det minsann visas vem som bestämmer i flocken.


Sen ner till stranden .,. åååå, Nelly springer i raketfart .., jag kastar pinnar och små stenar i vattnet och hon försöker fånga dem .., och hon rullar sig i sanden och jagar en sädesärla (den första jag ser i vår!) och det är bara så ljuvligt!

Häromdagen - det var när vi diskuterade den här elektriska fotfilen -, erbjöd friherrinnan mig fotmassage hemma hos henne. Det är ju nästan som att ha vunnit på Lotto .., så jag åker dit och får slå mig ner i en skön fåtölj framför kakelugnen.

Luckorna står öppna och där brinner en liten eld.




Så här ser min utsikt från behandlingsfåtöljen ut.



I en balja finns torkad tång .., grovt havssalt och kanske lite grönsåpa. 
Plus hett vatten. Ljuvligheter så sköööönt!



Och efter nån halvtimme kanske, tar madame Wattsgård sig an mina fötter. 
Hon filar och har sig och så blir det lite massage med en slags gelésalva som doftar mint ..,
och sist av allt får jag fint nagellack på tånaglarna. 

"Va! Har du inga lilltånaglar!?" utbrister hon häpet. 

Nej, just så är det. Bara små pluttar.

Och tänk .., så snäll och omtänksam denna människa är!


Just när allt är avklarat, kommer pv förbi, ja, han är på väg hem från dagens värv.

Så bjuds han på kaffe och såklart god kaka och sen bär det av hemåt - och för en gångs skull är jag verkligen Lätt På Foten - ..., sååå skönt är det .., och jag planterar om pelargonior ., kollar till odlingsbänkarna .., och i växthuset har en liten rödhake förirrat sig och pv agerar räddare och efter att bilden har tagits, får den lille krabaten flyga vidare - förmodligen till toppen av grannens kompost, där den brukar sitta och sjunga mest hela dagarna -. 

I love him!

4 kommentarer:

Ruta Ett sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ruta Ett sa...

Vilken trevlig dag: gullig kollega, underbar fotvård och god gärning!

cruella sa...

Vilket underbart inlägg!

Steel City Anna sa...

Vilken härlig bild på havet! Och den lilla lilla pippin!