torsdag 16 april 2015

Vinst i lotteriet ...



Från rara Anna i Portugal kommer ett brev som blivit "oskickat" och legat länge och vilat.
Men nu .., har det åkt iväg och landat i vår postlåda.

Så här skriver hon:

Kortets framsida. Visst är det ljuvligt!

"Hej Elisabeth!
Kanske kan det här vara ett extrapris i ditt lotteri?
Jag har en enda akleja som varje år ger rikligt med mörka, mörka blommor - och därefter frön.
Det här är årets skörd.
(Den är portugisiskt barnbarn till en skånsk planta!)

Hälsningar Anna".

annannan, alltså. 

Då vet ni .., förstapriset är ryggkliaren som Ann i Göteborg sponsrar .., och tröstpriset detta.

Det blir väl fint? Nånting för dig kanske ellem ., som ska göra fint vid sommarstugan!

Varmt välkomna med era bidrag!

6 kommentarer:

mossfolk sa...

Åh vilket härligt andrapris! Här ska absolut skickas in ett bidrag och så lite tumhållning på det :)
Jättefint kort! Nästan så att det skulle ramas in.

Elisabet. sa...

mossfolk: här finns en sån där mörklila akleja i rabatten och jag älskar den! Men jag ska nog vara med jag också ,-)

gunnar i vaplan sa...

Ojojoj...! Nu gäller det att hänga på.
Just nu är det ju ett helt stim med det bästa för min del.
Jag återkommer.
Ett av många bästa var att jag i går kväll träffade Cruella över en öl.
En mycket trevlig träff må jag säga :-)

Elisabet. sa...

gunnar i vaplan: ja, henne har jag aldrig träffat, men jag hoppas nån gång ,-)

annannan sa...

TACK för att du postade det här. Eftersom jag hade glömt bort vad som var i (jo, fröna mindes jag ju, det rasslade om kuvertet) blev det en glad överraskning!

Jag upptäckte i trädgården att vi fått barnbarnsbarn, så nu har jag tre sådana aklejor. Och de är alla på gång att blomma, så om en månad har jag fler frön, ifall det skulle vara någon som vill ha utöver vinnaren.

Elisabet. sa...

annannan: och jag bara ÄLSKAR ditt sätt att beskriva fröna som barnbarnsbarn ,-)