fredag 18 november 2022

Någon slags dagens resumé ...

Skidåkning i Bruksvallarna och nykomligen - sextonåringen - Alvar Myhlback gör stor succé och när pv kom hem efter dagens värv, tittade vi på samma skidåkning, men nu på play - även jag som däckat efter hundpromenaden -. 

Men mest vilade jag.

Det är faktiskt totalt obegripligt vad som händer i ens kropp, när all kraft bara rinner iväg.

Så blev det taco till middag och halsont till dessert. Och Vick Honungfrisk. Och Panodil.

Och På Spåret. 

Musikdelen är min i särklass sämsta gren .., be mig nämna titlar eller band och jag är helt borta. 

Det är faktiskt på gränsen till pinsamt. 

Vi imponeras storligen av det nya paret som tävlar.

Nu Carina Bergfeldt och detta är det första av den här omgångens program jag ser. 

Hon låter förkyld.

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Jag satte musiken ikväll. Första sa jag t o m innan de började spela. Den andra låten var ju så bekant. Efter en bra stund utbrast jag i svaret: - Men det är ju….. :-)

Martin var snabb som attans på resan till det svenska resmålet.

Skriver inte svaren ifall någon inte sett avsnittet som läser här.

Bert Bodin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bert Bodin sa...

Här blev det middag med f.d. grannar.
Löjromskrustader till champagne. Gravad reninnanlår med blåbärssås och tranbär till förrätt. Huvudrätten bedtod av rödingfilé, romsås, marinerade granskott, och poatisstomp gratinerad med västerbottensost. Sedan blev det avocadoglass med åkerbärssås och kumquats.. Slutligen kaffe avec.

Elisabet. sa...

Turtlan: nej, musik - som jag ju ändå tycker så mycket om - är jag så urkass på. När vi har samlats på kalas, är det min fasa att det ska bli många musikfrågor. Maja - Anders Maja - är suverän på den genren. Nåja, man får vara glad för det lilla.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: Det var inte kattskit, må jag säga!