tisdag 9 januari 2024

Dagens fönster ...

Så här skriver Monet, som var den som fångade bilden: "Underbart vackert - bilden tagen 2015 på vår rundresa i Bretagne, hortensiornas högborg!"

// Vi bilade ju till Bretagne - det måste väl ändå ha varit när vi bodde i Ystad, jo, det var 2002 när exet fyllde 50 - vi hade hyrt något som kallades för "fiskarstuga med utsikt över Atlanten", det var väster om Brest, i just Bretagne. Fiskarstugan visade sig vara ett stort hus och någon utsikt över Atlanten .., ja, möjligen från taket på huset! 

Det var där som husuthyraren, när vi var tackade för oss, gav mig en röd ros och sa "Madame, your eyes are iceblue like the sky, but your heart is verrry hot!" Det ni. Det levde jag länge på. Rosen fick ligga på instrumentbrädan och göra mig glad, hela vägen till Skåne. (Ja, jag vet att jag har berättat det flera gånger, men det tål att sägas ,-).

Och det var där i Bretagne, som jag var så häpen över dessa jättehäckar med hortensia, utanför vart och vartannat hus!! Det var otroligt vackert!

Inga kommentarer: