fredag 22 mars 2024

På agendan ...?


Ägnar en del av fredagen åt att - i den jättestora kalendern -  försöka skriva in sånt som inte får glömmas bort. 

Få se .., när i maj var det vi skulle ha Lykke, exets och Karins hund? Från den tionde eller från den tjugonde ..? 

Pv skriver in när Kammarkören har konserter. Två på raken, en i slutet av april och en i början av maj. 

Den första juni är det studentträff i Ljungby - den allra första för hans klass -.

I slutet av april stundar sjösättning av båtarna i Skallkroken och första veckan i juni är han hamnvärd (måndag t.om söndag, från 17.00 - 19.00), jo, det brukar han trivas med.

På arket för juni månad har jag skrivit in "grillar lekpark" och italiensk restaurang. Jag fattar ingenting. Allt det hände ju i slutet av januari! Ja, ja, det är väl det så kallade hjärnsläppet som plötsligt slog till. Eller nånting annat. 

I maj är det väldigt jämn födelsedag för den halvlånge från Tyresö och en vecka senare fyller  AP år. Sommaren för övrigt ligger, i ordets rätta bemärkelse, likt ett oskrivet blad. Eller flera.  Helt ärligt älskar jag att fylla i tomma rutor eller linjer, men inget är planerat. Segling förstås. 

Och ikväll tar äldsta dottern sina hundar och kör de nära åttio milen upp till Malå, till ett annat sorts liv. Lycka till! säger vi.

6 kommentarer:

Tony sa...

Flyttar dottern till dina hemtrakter?

Anonym sa...

Tony: Ja, och till hennes hemtrakter. Hon bodde där ju från 1978-1990 ..😉. / Elisabet

Bert Bodin sa...

Bra med kalender! Men bara om man kommer ihåg att titta i den.

Själv lägger jag in händelser i mobilens kalender, för då kan jag också lägga in påminnelser.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: Ja, jag brukar titta in den dagligen ., den är så vansinnigt vacker, enligt mitt sätt att se det.

Gunnel sa...

Viktigt och roligt att skriva för hand i en riktig kalender. Annars glömmer man bort födelsedagar och andra viktigheter.
Malå behöver nya invånare. Hoppas att dottern trivs.

Elisabet. sa...

Gunnel: Men den bästa påminnelsen får jag trots allt via Facebook, ja, när det gäller födelsedagar, alltså! Jo, jag tror nog att hon ska trivas.