söndag 9 juni 2024

  Dagens fönster ...

Ännu ett fönster fanns i den portugisiska håven och här är det en kvinna som tittar ut genom fönstret. Kvinnan har en disktrasa i sin hand. Eller i alla fall en trasa. Kanske blev hon trött och ville få luft? Vad tänkte hon på? Hon verkar ha tjockt hår, ungefär som mitt. Och ett armbandsur på vänster hand har hon. Själv har jag i vuxen ålder aldrig haft någon klocka på handleden. Inte pv heller. 

I fönstret längst uppe till höger skymtar en liten bit av en flagga. Kan det vara Brasiliens? En sådan hängde ibland hos min ovanpågranne Erik Timeroth, han som under många, många år levde och arbetade i Brasilien och när det var VM i fotboll, då hängde ofta den brasilianska flaggan ovanför mitt vardagsrumsfönster.  

Den som fångade fönstret, det anar ni nog vem det var. Tack annannan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var nog varmt i hennes kök som är innanför de fönstren. De är ofta öppna så jag vet hur där ser ut. Ett litet bord i hörnet vid det andra fönstret, diskbänken och spisen vid den motsatta väggen. Om jag hade det köket skulle jag också stå och titta ut på människor, ofta. Det är en gata med mycket rörelse. / Annannan

Anonym sa...

Och det är en brasiliansk flagga. Det bor 360 000 brasilianer i Portugal.

Elisabet. sa...

Annannan: Tack som berättade lite mera. Nu blev det som en film!

Anonym sa...

I eftermiddags när vi gick förbi efter att vi röstat hade hon en väninna ”på besök”, det vill säga ståendes på utsidan och pratande. / annannan