tisdag 11 juni 2024

Söndag förmiddag ...(ja, jag vet att det är tisdag .., men det känns som söndag ,-)!

 Och detta är vad jag ämnar ägna mig åt, i alla fall delvis, idag. 

Vindstilla är det också, det är knappt att man tror sina ögon! 

Är fortfarande glad åt 200-meterslöparen Erik Erlandsson som kom fyra i VM igår, vilken sensation!Vilken kille! Blev så upprymd så jag hade svårt att somna .., lyssnade i stället - återigen - till reprisen av Naturmorgon (nu börjar jag få kläm på Vänerns fågelliv) och sov därefter ljuvligt gott!

EU-valprat i Nyhetsmorgon. Hemma i Malå blev V klart största partiet och det är så intressant att se hur olika det röstas i valkretsar som ligger bara några kilometer ifrån varandra. 

Kunde också konstatera att i vår egen valkrets, Långasand - Ugglarp, röstade 65% av de röstberättigade.

2 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Det var ju en helt fantastisk prestation av Erik.
Såååå himla kul!
Heja, heja!

Anonym sa...

Walkaboutsweden: Det var inte långt från att tårarna kom! Vilken kille! /Elisabet