fredag 4 oktober 2024

 När klockan snart är sju på kvällen ...

Pv har precis tackat för sig i hamnen, det blev ett tolvtimmarspass, men nu är han på väg hem, på cykel. Själv har jag gått på högvarv, men nu - med eld i kaminen - och när jag hunnit dammsuga och torka golven, äta en tallrik fullkorns-havregrynsgröt med lite lingonsylt till och och pratat med den yngste som är på väg upp med pojkarna, ja, men nu känner jag mig lugn. Rofylld, rent av. Eld i kaminen. 

Ett gult paket med glädje, fanns i postlådan idag! Titta, vilket vackert ..., lite som ett x-libris och det är så fint med två katter, den till höger kommer spatserande så malligt och vill väl visa att "nu är jag i alla fall här ..!"  

Sååå vackert! 

Ett fint kort av en korp  (?)följde också med och i det gula paketet låg boken "Vådan avatt vara Skrake", av Kjell Westö. Tack, du rara annannan! 

(Hon berättade om den här boken på sin blogg och jag skrev - tror jag - att den titeln och det omslaget hade jag garanterat fallit för.)

Jovan Radomir i Gokväll; tänk, jag tycker att den mannen ser ut att vara så symptatisk.

En fin fredagkväll till er alla!

Inga kommentarer: