fredag 6 februari 2009

Fredagkväll ...



Om man har arbetat från halv åtta till fem och suttit närapå nonstop i kassan prick hela dagen, förutom den där lunchtimmen ..., och om det dessutom har varit extremt många kunder och vi ofta har varit fullbemannade och haft långa köer .., då kan jag lova alla bloggvänner ..., att när det blir kväll .., då bara pyser man ihop som en punkterad ballong.

Nästan, i alla fall.

Men innan all luft har susat sin väg ., ordnar jag med middag så den ska vara klar tills pensionatsvärden kommer från landet Halland och sedan går jag vill videoaffären inte långt härifrån och handlar lite lösviktsgodis.

Salta grejer till till PV.

Kolaremsbitar .., cocosprickar .., Brio .., en grön gelégroda.

Det är mitt.

Och sen, som pricken över i .., vankas detta.

9 kommentarer:

Anonym sa...

ååååå vad godissugen jag blev nu!

Tror jag knycker mig en salt bit, lite i smyg. ;)

Hälsar en som också är som en urpyst ballong efter vansinnespluggande idag.

Hedgren sa...

Yes!

Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Här sitter en trött Marskatt som väntar på att Kycklinggryta blir klar.
Smuttar på lite vitt vin och väntar sedan jag på Oldsberg och company.
(bryr mig inte så mycket om Siw M, men det får gå...)
Ha en bra kväll och hälsa PV

Anonym sa...

My God, vinet har redan gjort verkan.
Syftar på felskrivningen i kommentaren ovan. Jag behöver väl inte korrigera....

gunnar i vaplan sa...

17 grader kallt ute. Har mekat med snöslungan så att den ska fungera i morron, det ska visst bli snö både lördag o söndag och dessutom fortsatt kallt, kallt, kallt...!
Jag vill ha vårvintersolvärme nu på direkten...

reneesfotoblogg sa...

Det var inte snällt. Att utsätta mig för frestelser menar jag. Det är nämligen det enda jag inte kan motstå.
Salta sillar, skumsockerbitar, Polly, Ahlgrens bilar, Marabou mjölkchoklad, jungfrubröst till husbonden mm mm.
mvh R

Anonym sa...

Åh, vad gott det ser ut...Jag sitter förvisso själv och mumsar på choklad och har nyss ätit plankstek tillsammans med mina älskade söner, men ändå skulle jag absolut inte ha något emot en välfylld lösgodisskål...Jag blir nog aldrig riktigt nöjd? Fast nöjd är jag faktiskt med min soffa som jag just hämtat hem, inköpt på Blocket till en billig peng, dessutom den första saken till min nya lägenhet som jag ännu inte funnit, men jag letar frenetiskt! Nöjd är jag också med det nya namnet "Madame Katt", jag tror jag ska skriva det på min nya dörr! Nu har "På spåret" startat! Jag hejar på Johan och Lisa, och hoppas de möter Filip och Fredrik i finalen.

Elisabet. sa...

ellis: nu hade du tur .., det fanns verkligen nån salt kvar ..-)

Hedgren: ,-)

Marskatten: aj, aj .., det där ser inte bra ut .., och så TIDIGT på kvällen ..-))

Gunnar: jag tar kyla och snö, hellre än grådisdimma och regn.

Madame Katt: där jag bor finns ofta lägenheter lediga .., högt i tak .. höga fönster .., härlig innergård. Hör dig för!

Love, literature and gardening sa...

Nej men snälle vänner sitter ni där och äter SMåGODIS ihop?