onsdag 4 februari 2009

Lediga-dags-fönstret ...



"Hej Elisabet,

Här kommer två fönsterbilder från lördagsPorto.

Jag lade dom för dig (för att travestera Povel Ramel) när jag gjorde mitt eget inlägg i lördags.

Det ena är en utsikt genom ett caféfönster på ett annat fönster som snart inte är mycket till fönster längre.

Det andra är ...... (det kommer senare .. hälsar bloggmadamen).

Anna."

// Tack snälla rara! säger jag tiil fönsterfångerskan som är forskare i Portugal.

Och så här skriver hon i en kommentar.

"Tack själv, Elisabet.

P som så småningom kom och gjorde mig sällskap vid cafébordet berättade att i det huset utspelade sig för trettio år sedan ett mycket tragiskt brott.


Sådana hus är ju vardagsmat för dig som bor mitt i Wallander- och mordbrännarland..."

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv, Elisabet. P som så småningom kom och gjorde mig sällskap vid cafébordet berättade att i det huset utspelade sig för trettio år sedan ett mycket tragiskt brott.

Sådana hus är ju vardagsmat för dig som bor mitt i Wallander- och mordbrännarland...