måndag 2 februari 2009

På jobbet ...



"Haj Bettan .., du samlar på inköpslistor än va ..., jaha, va bra .., du, här får du min lista som jag hade med mig till affären idag .., ja, det är mamma som har skrivit .., här, här har du den!"

Den som säger så och räcker mig handlingslappen är Olof, han som arbetade hos oss och som jag kallade för "Alfons-Åberg".

Olof är en sån där arbetskamrat som man blir så glad av.

Han går nästan alltid omkring med ett leende och han är snäll och omtänksam och så är han himla sprallig!

Åååå, vad jag tycker om honom!

Och titta på listan!

"Mat finns utanför dörren ....", har hans mamma skrivit ..-)

Och så ska han plocka ur diskmaskinen.

Ahaaaa.

Det är alltså nånting herr Åberg inte gör så där av sig själv.

3 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Mat utanför dörren? Här sätts tankeverksamheten igång.

Elisabet. sa...

Moster Mjölgumpa: det gjorde det hos mig med ..-))

Love, literature and gardening sa...

Ja utanför vilken dörr då månntro! Maten borde ju finnas innanför kylskåpsdörren!