måndag 2 februari 2009

Upphittat ...

7 kommentarer:

Rexxie sa...

Åhhh, en pensionär i min mammas ålder när hon skickar ner sin man att handla!

Elisabet. sa...

rexxie: nej, jag tror att det är en ensamstående äldre man som bor på landet ..-)

Mian sa...

70+, en man.
Åker skidor, längdåkning.

Monet sa...

Jag tror att det är någon som har katt. Eftersom han köper tre torskpaket.

Han har nog en pELLE han också:-)

Och Mian har rätt när det gäller skidåkning. På längden är det enda som går nere i Skåne!

Elisabet. sa...

mian: aldrig i livet ! Här finns och har inte funnits tillstymmelse till snö ..-)

monet: nja, möjligen katt. Men ingen skidåkning ..-)

Mian sa...

Ingen snö alls? Oj då.
Jag har varit och fågelskådat i Skåne på vintern och då har det funnits snö, men det var förr i tiden (20 år sedan...)
Det var det där grova brödet som jag tyckte verkade hurtigt.
Stavgång då?

Elisabet. sa...

Mian: nja ..., kanske ..-)

Skåningar äter nästan bara grovt bröd .., det är en otrolig skillnad mot för hemma, i alla fall som det var hemma när jag bodde där.

Där var det mycket mer sötlimpa .., "Dungerslimpa" .., här är det riktigt grovt bröd som gäller, det tycker jag nog.

Men när jag tittar på handstilen, så tror jag inte att mannen går med stavar heller.

Jag tror att det är för modernt för honom ..-)