torsdag 26 februari 2009

Upphittat ...



Det måste ju vara någorlunda välstädat när vännen Torun ska bo i min lilla lägenhet, så jag plockar bort lite "rat".

Papper och sånt.

Oj!

I en av rottingkorgarna hittar jag den här bilden .., mamma och pappa som kastar pil.

Det är på gräsmattan hemma i Malå.

Sjön bara nedanför backen .., det tar inte mer än några sekunder så kan man doppa tårna i vattnet.

Där nere vid strandkanten växer sälg och Kung Karls Spira.

Av sälgens hängen blir det mat till dockorna.

Till höger om pappa, står gungan.

Gungar man tillräckligt högt, kan man med tårna nudda blommande hägg.

På andra sidan sjön finns två hus; i det ena, bor min klasskamrat Lilian.

I det andra bor Agneta.

Agneta och jag själv är födda på samma dag och samma år, men vi kommer inte att gå i samma klass.

Om jag tänker efter, skulle jag tro att bilden är tagen i mitten av 70-talet.

Då har min pappa bara något år kvar att leva.

3 kommentarer:

Christina sa...

Oj vad fint ni bodde! Det är ju en dröm att bo så där sjönära!

Sven Teglund sa...

Minnen, så fina minnen som bilden tar fram. Men det väcker också sorg, över det som inte längre finns kvar.

Elisabet. sa...

Christina: ja, men du förstår så fint det var ..., på kvällen, när man satt i soffan,såg man solen gå ner på andra sidan sjön!

Sven: ja, det med ...