onsdag 22 april 2009

Dagens fönster



... finns på pensionatet i landet Halland.

Bakom kullarna ligger havet.

På uppresan från Ystad igår, kunde man verkligen följa vårens ankomst.

I Malmö och Lund är buskarna redan gröna och utslagna och kastanjerna på väg att blomma.

Och körsbärsträden!

Som alltid är västra sidan och inlandet ett par veckor före Ystad.

Här .., har det stått mer som stilla.

I slänten på pensionatet blommar drivor med vitsippor och björken har fått musöron, ja, kanske mer än så?

Jo, men det går framåt.

6 kommentarer:

Ellis sa...

Och här snöade det igår...
Inget som ligger kvar, tack och lov. Men särskilt varmt är det inte. +5 som mest igår tror jag.

Mian sa...

Åh så lugnt och skönt det ser ut.
NJUUUUT...

Har förresten de rosa "maskarna" (narrhuve-rhizomerna) visat något liv, eller verkar det helt kört?

Cecilia N sa...

Och fortfarande är mer än hälften av vår tomt snötäckt. Vilket iofs till en del beror på nordsluttningen.

Elisabet. sa...

Ellis: när jag cyklade till stationen igår hade jag piratbyxor och sandaler på mig. Tack gode Gud att jag hade ombytte .., för nere vid vattnet var det betydligt kyligare än hos mig, mellan husen, så jag bytte helt sonika i tåget. (inga medresenärer just då ..-)

Mian: jag vet inte .., jag är osäker på var han har den krukan?
Hos mig däremot anar jag något grönt, hemma i min kruka.

Cecilia: men ni hinner ju ikapp ..-)

Anonym sa...

Kan man inte få se en vitsippsdriva så man har nåt att dregla över? Här är drivorna fortfarande av snö, öven om jag sett några sippor i en rabatt vid en söderväggs svarta stenfot.
ellem

Elisabet. sa...

Ellem: jag LOVAR!

Senast i morgonbitti.