söndag 19 april 2009

Som trolleri ...



Den här medicinen .., den förändrar på något underligt vis min tillvaro.

Nätterna blir längre.

Känns längre.

Det är precis som att man drar ut timmarna med ett gummiband och drömmarna blir oändliga.

När klockan är fem vaknar jag och tittar på klockan.

Somnar om.

Vaknar igen och tänker att nu har det nog gått två timmar .,. men det har det inte alls .., väggklockan visar på kvart över fem!

Så jag kontroller en extra gång .., klockradion och mobilen .., ?

Nej, det är verkligen så.

Tabletten är liten som ett myrägg nästan och jag begriper inte att en så pytteliten sak kan förändra så mycket.

Och nu är klockan snart halv åtta och jag ska cykla till jobbet.

Flödande sol.

Klarblå himmel.

Om det här fina står sig, ska jag cykla ner till stranden i eftermiddag.

Det är vad jag ska göra.

2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Välkommen i klubben.
När jag började med blodtrycksmedicinen sov jag inte heller och jag tyckte det var underbart. Då vandrade jag omkring ute med min kamera i den fantastiska sommarmorgonen så fort det ljusnade, fotade och njöt av att vara den enda människan på jorden.
Eller så tog jag bilen och lät den rulla som den ville på skogsvägarna, sakta, sakta. Då ser man alla djur som är i rörelse vid den tiden. Allt är lugnt och tyst, även djuren är fridfulla och orädda.
Nu har kroppen tyvärr vant sig vid medicinen så nu är det lika trögt på morgonen igen.
mvh R

Elisabet. sa...

reneesfotoblogg: men jag har alltid behövt lite sömn och jag ligger INTE vaken nu .., då har jag skrivit så att man missförstår mig .,. det är bara det att jag tycker att natten blir så låååång och jag somnar om och somnar om och den tar aldrig slut .., det är som om jag får så mycket sömn som jag behöver!
Det är helt underbart!