torsdag 23 april 2009

Dagens fönster ..



... har ni sett förut .., det tillhör det lilla gula huset nere i kurvan.

Men .., här ute på landet, här finns inte så många fönster att välja bland, så, ni får ta det här.

Jag hade just druckit kaffe och kalasat på äggröra med knaperstekt bacon och så tog jag kameran och gick nerför backen för att fånga fönstret.

På mig hade jag en turkosfärgad sarong från Thailand och så min vita särk.

Håret rufslockigt.

"Inte kommer det nån nu inte ...?" tänkte jag .., för här ser man knappt några bilar.

Gissa, om det kom någon bil.

Gissa, om dom körde sakta.

Gissa, om jag ville försvinna från jordens yta för ett ögonblick.

12 kommentarer:

Torun sa...

...och gissa om jag avundas dig dina lediga dagar! Du verkar ju ha det helt uuuunderbart!

Elisabet. sa...

Torun, min vän: ja, jag tänkte i morse när jag satt på stentrappan och drack kaffe och pelle på gräset och herr och fru Stare på taket .., duv-flopp-flopp-ljud .., och bofink och humlesurr .., att nog är Någon god mot mig .., tänk, att man kan få ha det så bra!

Love, literature and gardening sa...

Klart de saktade in - de trodde de drömde - turkos sarong och vit särk låter väldigt vackert på morgonen! (Jag sitter här vid datorn i grått nattlinne med röda snobbenfigurer och rosa hjärtan - herregud det är nog första gången var verkligen tittar på det...) Ska strax ut och njuta av humlesurret.

Elisabet. sa...

Love, literature ..: ååå, I love You! Pv deppar alltid för att jag sover i särk (det är egentligen en vit vacker v-ringad bomullstunika, jag har exakt likadana som jag har dagtid ..,haha) och han tror väl att jag är den enda människan som inte sover i Eva-dräkten.
Nu är vi tre.
Min Anna har flanellpyjamas. Byxor och jacka ,-=
Och hon är bara 33. Snart.

Cicki sa...

De trodde säkert det var skogsråa de såg. Det var därför de körde så sakta. De ville njuta av uppenbarelsen....:-)

Elisabet. sa...

cicki: nä, hellre trodde dom nog det var ett s p ö k e ..-))

S o F sa...

:D

Typiskt var ordet!

(men jag tror att du var hur vacker som helst - det är du i mitt huvud)

Elisabet. sa...

S o F: fortsätt att tro det du ..-))

Det var jag INTE.

Evas blogg sa...

Underbart Elisabet! De behöver något annorlunda ( i positiv bemärkelse) att se på där ute på landet. Klockan är nu halv tolv och jag sitter fortfarande i mitt rödvitrandiga nattlinne.

Ellis Pellis sa...

Men söting, jag har ju skickat flera stycken fönster ju! :-)

Elisabet. sa...

eva: haha .., en till i nattlinne!
Jag har alltid haft på mig nånting när jag har sovit, alltid. Ett ljusblått nylonnattlinne när jag var tio, elva år. Ibland draperade jag det runt huvudet och låtsades att jag hade långt hår .-.)

ellis: jo, jag har minsann hittat dem nu! Ska lägga in ett tills i morgon. Jag åker hem ikväll och är utan datorskärm, får köpa ny nu igen.

Ellis sa...

Har den dött?

Alltså... jag känner ingen som förbrukar tekniska prylar i samma takt som du! :-D

Datorer/datordelar
Mobiler
Kameror

;-)