måndag 20 april 2009

Måndagkväll ...



Blir jordgubbar med grädde och mozzarellaost i skivor, men inte samtidigt.

Och skymning.

På tv:en ett program om hur stress påverkar oss människor.

Babianer slåss.

En tiger jagar en zebra.

Själv löser jag, efter visst besvär, Kvällspostens korsord.

Fastnar på något enstaka ord.

Hittar rätt.

Därefter telefonprat och mycket skratt med rar vän från och i Norge.

Efteråt tänker jag att .., en grundförutsättning för riktig härlig vänskap, det är nog att man har samma sorts humor.

I morgon är en ny dag.

Bildskärmsinlämning hos CD-data .., lungröntgen .., tågresa till landet Halland.

Sånt.

I mitt nästa liv, om det finns nåt sånt, ska jag gifta mig med en försäljare eller reparatör av datorer.

Det har jag i alla fall bestämt.

5 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Mannen jag är tillsammans med är en fena på datorer och fixar hela tiden åt familj och bekanta. Flera väninnor har sagt åt mig att aldrig släppa den karlen just av den anledningen. Så visst är datakunniga män ett riktigt kap på marknaden..

Fast just i det här fallet så kan han inte låta bli att pilla på min dator med jämna mellanrum och sen FUNKAR DEN INTE. Så min dator får han inte röra mera!

Men honom vill jag ju ha kvar för han har mängder med andra kvaliteter...

Elisabet. sa...

Love, literature and ..: ja, se där .., det hjälper inte!

Då ska jag bli miljonär och ha råd att ha fungerade datorer i minst tre rum .-)

Turtlan sa...

Ett ämne som mitt tjejgäng haft på tapeten då och då, dvs att vi skulle behöva en datakunnig i umgängeskretsen. Någon som är lite mer åt experthållet ungefär. Snickare och ingenjörer har vi nog med.

Numera är ju kära kompis B singel så det ligger på hennes lott lösa det hela att ragga upp en dataexpert *L*

Turtlan

Elisabet. sa...

Turtlegirl: ja, just det ..."åt experthållet ...".

Precis vad man skulle behöva.

Anitha sa...

Eller också lär man sig själv ;-)
Datorer är ingen mystisk värld enbart för män......