torsdag 23 april 2009

I stället för att stå bakom kassan ...


räfsar jag löv - tre hela skottkärrelass -

och kvistar

lägger undan långa brädor

och kortare

gör fint på uteplatsen

vitsippor på bordet

"nästa år kan man ha ett träbord med hål i och ett stort naturfärgat parasoll ..., nu gäller det att plantera idén hos pensionatsvärden ...", tänker jag

ser sädesärlan vippa omkring på allt det nyräfsade

gosar med pelle

lägger mig raklång på rygg och tittar på herr stare som sitter på tv-antennen och friar högljutt

dricker vatten med en citronskiva i

påminner mig själv om att i helgen hämta vildkaprifol från skogen

och rotskott från humle

eldar så att jag får varmvatten till duschen

och nu .. ner till havet

nån som vill göra mig sällskap ..?

6 kommentarer:

Ellis sa...

Jaaa!!

:-)

Mifflan sa...

JAAAAG!

Men har det ganska bra här också. Jucie, kex, bra bok och solstol.

Elisabet. sa...

ellis och Mifflan: gör er klara då! Jag går ner snart ..-)

Evas blogg sa...

Jag tar med mig kaffe!!

Leina sa...

Låter härligt... KA säger att botemedlet mot högt blodtryck (som jag återigen begåvats med) är att arbeta i trädgården... Synd att jag inte har någon.... Min dummer svarar han...

maria i oslo sa...

Det låter som en alldeles förtjusande dag och en briljant ide att gå ned till havet...