tisdag 7 april 2009

I sjuksalen ...


Det var då det. Före hostan.

Efter att hostat mig igenom precis hela natten .., ger jag upp och ringer vårdcentralen.

I andra änden svarar syster A, som är kund i affären där jag arbetar och det gör mig glad.
(Hon heter egentligen Agneta och jag har en arbetskamrat som uttalar det som Agg-neta ..., vilket alltid får mig att dra på munnen. "Säger du ugg-nen också?" frågar jag då och får då ara ett leende till svar.)

Aggneta känns lugn och snäll.

Sånt är viktigt.

Och jag nästan ber om ursäkt för att jag ringer och besvärar (är man uppvuxen med en mamma som var sjuksköterska, då går man inte till doktorn för förkylning ...) och får sedan berätta hur det är ställt.

"Aj,aj då ...,, men du låter verkligen bedrövlig ....", säger syster Aggneta och till min förvåning får jag en tid i morgon, ja, för undersökning.

En kvinnlig läkare ska ta sig an bloggmadamen.

Hoppsan.

Nu gäller det att leta fram representations-behån!

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vilken tur du hade som kom fram! Inte alltid det funkar (vis av erfarenheten igår). Bra att du kommer dig iväg och får bli lyssnad på, kan sitta nåt i bröstet. Kram!

UllaMona sa...

Bra att Du kommer iväg till tant/farbror doktorn så kanske Du blir frisk och kry innan Påsk!

Elisabet. sa...

Eva: det är ju suveränt .., jag bara knappade in mitt tfn-nummer och efter tio minuter ringde sköterskan upp!

UllaMona: det känns bra .., då ska jag ÄVEN ta upp mitt bröst som ömmar och be att få remiss till mammografi.

Anonym sa...

Det tar sig!!!/Babsan

S o F sa...

Ha ha det där tyckte jag var kul - att du kallade fin:bh:n/arna för representationsbh:n.

Igenkänningsskratt alltså...

Krya på dig-kramar!